Nefit Proline NxT HRC 24/ CW4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit Proline NxT HRC 24/ CW4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

e***********@g******** 23-03-2024

15 maart j.l. is deze nieuwe cv ketel bij mij geplaatst. Monteur is reeds 4x langs moeten komen omdat hij geen warm water gaf. Extra sensor aangebracht om de ketel op te starten. Vandaag wederom geen warm water. Ik woon in een appartement op de eerste verdieping van 8 etages. De rookgaskanalen zijn ruim 2 jaar geleden volledig gerenoveerd. Volgens monteur zal dit het probleem zijn als de ketel weer storing aangeeft. Vandaag wederom storingsdienst gebeld maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Wat een waardeloze cv ketel.

Maurits 11-07-2023

Waardeloos product

Wat een ellendig ding, na 6 jaar vervangen. Ene foutmelding na de ander, 2 keer een ander gasblok ingekomen, hoge kosten hierdoor gemaakt. Waardeloos.

p**********@h********** 05-01-2022
  • Product gekregen

Keer op keer geen warm water maar wel verwarming.

Sinds januari 2019 hangt er een ketel van dit type in mijn huurhuis en sinds die tijd is er al 4 keer een sensor vervangen omdat ik geen warm water had terwijl de verwarming het wel gewoon deed. Gelukkig hoef ik niet zelf te betalen voor de reparaties.

Pluspunten

• compact

Minpunten

• Minstens 1 keer per jaar gaat deze ketel stuk

Fred Post 08-02-2021
  • Product gekregen

Nifit proline hrc

Sinds anderhalf jaar deze combi ketel nog nooit zo'n waardeloos ding gehad. 3 x kapot. Pomp ,ontsteking , ventilator. Tevens duurt het erg lang voordat het een beetje behagelijk wordt 19 -20 graden. Als het aan mij ligt gaat hij eruit.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Veel storingen
  • Duurt lang dat het warm wordt
  • Duurt lang voor warm warm water

HvV 03-12-2019

Nefit nxt 24

Binnen 2.5 jaar na aankoop reeds een defecte pomp!! Kosten €320........staat in geen enkele verhouding tot aankoopprijs van ketel!!!
Voor mij geen Nefit meer!!!

Minpunten

• Slechte kwaliteit pomp

jeray 16-10-2019

Nefit Proline HRC24 - CW4

Vorig oude ‘RADSON’ cv-wandgastoestel was aan vervanging toe. Begin 2012, op aanbeveling van de installateur, de huidige Nefit Proline HRC24-CW4 geïnstalleerd. Toestel voldoet geenszins aan de aanbeveling en verwachting en heeft reeds kort na aanschaf voor de nodige problemen gezorgd. Beginnend bij een irritante fluittoon welke tot op straat hoorbaar was en waar een jaar lang naar de oorzaak gezocht werd. Ketel levert geen behaaglijke ruimte verwarming en ruimte opwarmen duurt te lang. Radiatoren koelen te snel af en toestel warmt niet bij. Het verkrijgen van warm tapwater duurt ondanks de korte aanvoer véél te lang. Het gasverbruik is enorm gestegen tegenover het oude Radson toestel. Wij zijn teleurgesteld in de prestaties van het toestel.

Pluspunten

• compact toestel
  • na reparatie (!), redelijk geluidsarm

Minpunten

• hoog gasverbruik
  • onvoldoende warmtebron voor cv
  • door compactheid priegelig in elkaar gezet
  • niet onderhoudsvriendelijk
  • verkrijgen warm tapwater duurt te lang

C Heek 10-06-2019

Nefit Proline cw4 nxt met moduline 300.

Zeer zuinige goed presterende combyketel die onderhouds arm is door de koperen warmtewisselaar. Aanvoertemp op 65 °C gezet
Warmwater instelling op 2. Warm water temp op 55°C. Meer afgifte in de thermostaatruimte gecreëerd waardoor de CV water temperatuur laag blijft en de rookgassen warmte overdragen aan het cv water Echt een toppertje.

Pluspunten

• Degelijke materialen die onderhouds arm zijn
  • Low energie pomp
  • Nagenoeg geruisloos
  • 10 jaar garantie warmtewisselaar
  • Fantastische Nefit service

Minpunten

• Die moet ik nog ontdekken

Kees 16-03-2019

TOPKETEL DIE NEFIT PROLINE 24CW4

In okt 2018 geplaatst samen met moduline 300 KAMERTHERMOSTAAT. Warmwaterinstelling op stand 2. CV water temp op 70. Na 22 jaar Nefit ECOMLINE hrc24 die NOOIT storing heeft gehad overgestapt op de Nefit Proline. Kopere warmtewisselaar. Zuinige pomp. Makkelijk in onderhoud. Kortom TOPKETEL.

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud. Geen kalkafzetting
  • gelijkelijk opwarming wat prettig aan voelt.
  • juiste afstelling door Nefit uitgelegd

Ank Overbeek 23-01-2019

Pas op als je deze ketel koopt!

Bij ons is deze CV-ketel geplaatst ter vervanging van de oude ketel. Hij gaf direct problemen. Hij verwarmde niet goed, vervolgens gaf hij geen heet water meer, en toen viel hij helemaal uit. Een Nefit-monteur begreep er niets van, is uren bezig geweest en heeft zo goed als alle losse onderdelen vervangen. Dat loste de problemen niet op. Een tweede monteur kwam erbij, en die zei uiteindelijk dat het aan de bestaande installatie lag. Die was niet geschikt voor deze ketel. Maar vooraf heeft niemand het gehad over eisen waar de bestaande situatie aan moet voldoen, en het staat ook nergens in de installatievoorschriften. Niemand heeft er ook ooit eerder van gehoord. Geklaagd bij Nefit, maar die wast de handen in onschuld. De ketel is ok, dus het is niet hun probleem.

Minpunten

• service van Nefit
  • stelt onbekende eisen aan de bestaande situatie

Jan okken 07-10-2017

Slechte ervaringen

De cv ketel is nog geen jaar oud en al twee keer de ontsteking kapot en nu de waterpomp kapot. De gasrekening met de helft hoger dan met de oude cv ketel. Garantie is zeer slecht. De installateur moet eerst langs komen en het probleem doorgeven aan nefit en dan maakt nefit een afspraak om het probleem op te lossen door een eigen monteur. Tot die tijd heb je een kapotte ketel, dus geen verwarming en warm water. En dat kan meerdere dagen duren en reparatie door installateur wordt niet vergoed.

Minpunten

• Slechte garantie
  • Vaak kapot

Rob 09-04-2017

Storing 6A, 6A en nog eens 6A

Helaas slechte ervaring met deze CV ketel constant storing 6A (al 1,5 jaar). Al meerdere malen monteur geweest van Eneco zij hebben deze ketel ook geplaatst. Er zijn al meerder onderdelen van deze ketel vervangen maar blijft helaas steeds storing geven. Ook worden radiator niet goed warm. Het gekke is dat de CV na 2-3 keer resetten het altijd weer doet tot deze 1 dag niet gebruikt is dan begint de ellende met A6 weer.

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Minpunten

• Veel storing
  • Duurt lang om de woning te verwarmen.

Frans 01-02-2016

Op 16-11-'15 is er bij mij de Nefit proline Nxt HRX30/CW5 geplaatst. Zeer teleurgesteld! Radiatoren worden alleen aan de bovenkant warm, bij 22 gr. nog niet aangenaam, moet steeds een graadje hoger, tot 24 gr. om het behaaglijker te krijgen, wat niet lukt! Je voelt voortdurend een koude luchtstroom over de vloer, omdat er geen warmte-uitstraling van radiatoren meer is. Is een ingestelde temperatuur bereikt, slaat hij voorlopig niet meer aan en worden de radiatoren steenkoud, moet dus weer een graad hoger stoken.De Nefit Moduline 2000 thermostaat wijkt wel 2,5 graden af (naar boven)tussen gemeten temperatuur en werkelijke ruimtetemperatuur .
Al minstens 7 keer zijn er monteurs langs geweest, steeds weer andere instellingen en thermostaten geprobeerd, maar het blijft zo. Alleen als er een aan/uit thermostaat gebruikt wordt is het vanaf ca 1m boven de vloer tot plafond de aangegeven temperatuur , maar daaronder nog meer koudestroom en 3 graden lager, kortom zitten op de bank met een dekbed om. Met vorige ketel heb ik 22 jr. een heerlijk warm huis gehad, maar nu weet ik me geen raad meer, even min als de installateur! Volgens alle doormetingen van Nefit is de ketel oké, maar ik krijg het niet aangenaam warm in huis.! Alle raadgevingen van installateur zijn uitgeprobeerd, tevergeefs. Wat nu? Komt U dit verhaal bekend voor zie eerdere reviews.Is het misschien wel een structureel probleem bij Proline Nxt en Moduline 2000, wie zal het zeggen.
Maar dit likt mij niet de bedoeling van een nieuwe ketel.

Officiele reactie van Nefit 08-02-2016

Beste Frans,

Bedankt voor het plaatsen van een review. Wij vinden het vervelend te vernemen dat de ketel niet naar wens functioneert. Graag zouden wij met u in contact komen, om te kijken wat we voor u kunnen betekenen. Wilt u uw contactgegevens sturen naar: socialmedia@nefit.nl? Wij zullen dit dan verder onderzoeken en nemen contact met u op.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Nefit

nicomars 26-12-2015

Al eerder een storing gehad, waarbij de pomp is vervangen. Warmwater ok, maar radiatoren komen 's-morgens langzaam opgang en de vloerverwarming is niet behaaglijk. Nu heeft de ketel een irritant hoog bromgeluid. Een maandagmorgenmachine? Gelukkig nog garantie, maar laten vervangen door een andere...

Jaap5012 19-12-2015

Wij zijn sinds april 2015 in bezit van deze Nefit NxT HRC 24/ CW4.
Vorige was een Radson 2560 dus afgifte warm kraanwater is niet te vergelijken met de Nefit.
Omdat hier een voorraad van 60 liter van 90 graden voorradig was. Dus water afgifte valt heel erg tegen bij vergelijk Radson.
Onze vorige ketel was altijd zeer snel met warmteafgifte in de woning.
De Nefit is hier een stuk trager in, ik lees in reviews dat hij snel is in het verwarmen van de woning maar als ik hem vergelijk met mijn oude ketel, duurt het minimaal 15 á 20 minuten langer.
Ik heb gehoord dat dit te verhelpen is maar weet niet hoe. Hij schijnt namelijk niet standaard op de volledige KW te staan (24). Hij valt mij iets tegen.

jaqueline 08-11-2015

Op 26-8-'15 is de ketel geplaatst. Zeer teleurgesteld! Radiatoren worden alleen aan de bovenkant warm, bij 22 gr. nog niet aangenaam, moet steeds een graadje hoger, tot 24 gr. om het behaaglijker te krijgen, wat niet lukt! Je voelt voortdurend een koude luchtstroom over de vloer, omdat er geen warmte-uitstraling van radiatoren meer is. Is een ingestelde temperatuur bereikt, slaat hij voorlopig niet meer aan en worden de radiatoren steenkoud, moet dus weer een graad hoger stoken.Zelfs met Nefit thermostaat werkte het niet. Ook de warmwateraanvoer bij wastafel en beneden in de keuken duurt veel te lang! Al minstens 10 keer zijn er monteurs langs geweest, steeds weer andere instellingen, maar het blijft zo. Bovendien resoneert de pomp gigantisch en ondanks een nieuwe pomp, blijft dit irritante geluid door het huis klinken. Met andere merken heb ik 45 jr. een heerlijk warm huis gehad, maar nu weet ik me geen raad meer, even min als de installateur! Volgens alle doormetingen is de ketel oké, maar ik krijg het niet warm in huis..! Alle raadgevingen van Nefit zijn uitgeprobeerd, tevergeefs. Wat nu?

Simon 1938 06-10-2015

Na 16 jaar begaf de oude Nefit ketel het , weinig storingen gehad dus was de keuze voor een nieuwe niet zo moeilijk. Wat is deze compact en wat een ruimte hebben we nu in onze ketelkast ! Direct heet water , wat een luxe en wat is de ketel stil !!!
We hebben alleen wat problemen met de thermostaat , in eerste instantie was de installateur vergeten deze te deblokkeren want de omgevingstemperatuur bleef op 24 gr na melding is dit min of meer verholpen , echter we vertrouwen het nog steeds niet ! Bij de omgevingstemperatuur van 21 gr vinden wij het nog steeds niet behaaglijk tot koud ?
Misschien is er een mogelijkheid dat een Nefit specialist dat eens komt controleren wat er aan de hand is

Officiele reactie van Nefit 06-11-2015

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review! Zou u naar aanleiding van uw review zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen via marketing@nefit.nl?

Spinnenman 04-01-2015

Sinds een half jaar in bezit van deze compacte HR installatie, door het efficiënte ontwerp veel ruimte over in de kast! Gemakkelijk in gebruik, eenvoudig te bedienen, reageert snel op warmtevraag en verwarmt bovendien zeer snel naar de gewenste temperatuur. Eindelijk een systeem waar ik geen omkijken naar heb.

kees van Beijsterveldt 07-12-2014

De ketel hangt bij ons inmiddels twee maanden. Prima ketel, Compact, geruisloos. Ik ben er tot op heden zeer positief over.

Officiele reactie van Nefit 12-12-2014

Bedankt voor uw review. Wij stellen uw mening op prijs en willen naar aanleiding van uw review graag in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn een bericht te sturen naar socialmedia@nefit.nl?

MBlanker 07-12-2014

Compact, comfortabel en geruisloos. Goede ketel ! Tot nu toe zeer naar tevredenheid. Kan geen minpunten ontdekken.

Johanna99 03-12-2014

Sinds half juli 2014 hangt deze ketel naar volle tevredenheid: klein, veel minder verbruik dan de vorige ketel, stil, meer en warmer water tijdens het douchen en we hebben er geen omkijken naar.

Ik kan nog geen oordeel geven over de duurzaamheid. Daarom een 8, op basis van een vroegere ketel.

hestia 02-12-2014

Goede vrienden van ons hebben een verwarmingsbedrijf (sos verwarming) Vanwege hun goede resultaten(nefit verkoop) ontvingen hun van Nefit als 1e in nederland deze ketel begin juni 2014.
Onze cv ketel moest vervangen worden en dus kregen wij de eer
om de Nefit Proline Nxt als 1e in nederland in ons huisje te laten monteren. Het is een schattig keteltje qua formaat.
De ketel hangt inmiddels dus al vanaf 6 juni en functioneert prima. heerlijk snel en warm water met douchen en ook de verwarmingen worden lekker snel warm.
we zijn zeer blij met de proline next en zijn er trots op dat we hem als 1e mochten ontvangen.

patrickPTPtukker 30-11-2014

Zeer fijne ketel.
Eerst altijd lang moeten wachten op warm water, en ook de druk was eerst slecht.

Bij vervanging, toen deze ketel er in kwam waren de problemen weg. Ook zeer fijn dat de ketel weinig herrie maakt en niet al te groot is.

8kmshr88 27-11-2014

Ben uiterst tevreden met de nieuwe cv-ketel.
Geen enkele negatieve punten op aan te merken.
Vooral erg gemakkelijk in het gebruik, wat bij de vorige cv -ketel niet zo was.

henkjan.st 26-11-2014

Komende van een 20 jaar oude Nefit ketel is dit een fijne compacte ketel.Hij kan (eenmaal goed ingesteld) snel en veel warm water leveren. Daarnaast produceert hij niet veel geluid. Door middel van 3 standen kun je de ketel nog zuiniger krijgen, alleen gaat dit ten koste van het warm water gemak. (Dan duurt het langer voordat je warm water hebt.)
Na het installeren wel 1 storing gehad, maar dat bleek een intern fabrieksfoutje te zijn en Nefit heeft dat keurig binnen een paar uur opgelost!

Officiele reactie van Nefit 12-12-2014

DR85 26-11-2014

Een fijn compact apparaat waardoor je andere spullen kwijt kan in de cv-kast. Ik heb deze cv ketel gekozen vanwege zijn zuinigheid en duurzaamheid. Ik heb een 8 gegeven aan het warmtecomfort, natuurlijk ligt dit ook aan de andere apparatuur zoals radiatoren. Al met al zeer tevreden!